Direktlänk till inlägg 9 juni 2014

Om mig

Av myselfishcorner - 9 juni 2014 18:22

Vet inte riktigt vad jag ska ta upp men ska kanske nämna lite om mig. Jag är en tjej på 24 år som bor i en liten stad i Småland. Bor själv med två katter i en etta. Har ett förhållande med en kille tror jag, vet inte exakt hur det ligger till för det är lite på glid och är ett distansförhållande så är lite messed up for the moment.


My problems

I bloggen kommer jag nog ta upp mycket personliga problem så ska kanske nämna dem redan här, iaf vad de bottnar ifrån. Jag är ingen liten person, väger för tillfället 114kg, har ganska dålig självkänsla ofta, ibland är den super men inte alltid. Som ni kanske förstår handlar en del om vikten. Har dock vägt mer än jag gör idag. I början av sommaren 2011 vägde jag 129,2 kg och började med LCHF och gick ner 10kg bara på sommaren. Fortsatte inte lika fort sen men har varit nere och snuddat vid 100 men inte lyckats hålla det. Har pendlat upp och ned mellan 100 och 108 de senaste åren. Runt jul (2013) snuddade jag på tvåsiffrigt men som ni redan sett så har jag tappat kontrollen helt och ökat med 14kg på ett halvår.

Jag umgås inte mkt med folk heller och känner mig ofta ensam. Har några vänner men träffar dem sällan. Delvis mitt fel för jag tror de tycker jag är jobbig i för stor dos, löjlig sak att känna men har fått för mig det iaf.


Allmänt

Slut på det tråkiga och mer allmänt om mig. Jag läser till förskollärare och har precis avslutat mitt första år (eller halvår, fick första terminen tillgodoräknad p.g.a tidigare studier). Har svårt att nämna specifika intressen men gillar djur, kolla på tv och film. Tränar emellanåt, går i perioder, ibland flera ggr i veckan o ibland inte alls. Går på ett gym men försöker ge mig ut och springa vilket jag måste för att få upp motionen då jag ska springa Tjejmilen i höst. Har sprungit två ggr innan and it is fun!


Vet inte vad mer jag ska ta upp så säger hej då för den här gången, bye   

 
 
Ingen bild

MySelfishCorner

9 juni 2014 18:47

Skrivfel i inlägget: snuddat på tresiffrigt ska vara tvåsiffrigt - ge mig ut och springer ska vara ge mig ut och springa.
Är ny med bloggandet och inte listat ut var jag kan redigera inlägget än :S

 
Ingen bild

MySelfishCorner

9 juni 2014 18:49

Found it :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av myselfishcorner - 14 juni 2014 21:29

Well I did it again! Went to throw up. Har gjort det fler ggr sen jag skrev sist men behöver skriva av mig lite. Har haft en ganska bra dag, umgåtts med familjen, gottat mig i solen och kollat på några avsnitt av Glee. Ätit mammas currykyckling och r...

Av myselfishcorner - 11 juni 2014 10:35

 Det första jag gjorde igår bortsett från vanliga morgonbestyr var att ge mig  ut och springa. Det i sig är inget nytt men innan har det varit i form av att springa, gå lite, springa, gå, springa, gå alltefter förmåga. Men igår provade jag nåt nytt, ...

Av myselfishcorner - 9 juni 2014 22:14

Tänkte berätta om en sak jag inte berättat för någon... Jag har någon slags ätstörning. Inget diagnosticerat eller specifik sådan men skulle man likna den med nån skulle det nog vara bulimi. Tankar på vad det är för mat jag äter har jag inte hela tid...

Presentation

Vem är jag? I wish i knew.. Är bara ngn som behöver få utlopp för det jag känner och som händer mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards