Direktlänk till inlägg 14 juni 2014

Konstig känsla...

Av myselfishcorner - 14 juni 2014 21:29

Well I did it again! Went to throw up. Har gjort det fler ggr sen jag skrev sist men behöver skriva av mig lite. Har haft en ganska bra dag, umgåtts med familjen, gottat mig i solen och kollat på några avsnitt av Glee. Ätit mammas currykyckling och ris vilket är jättegott och några timmar senare hemma så åt jag jordgubbar med grädde. Men... nu på kvällen kollade jag på Glee och åt lite premiumchoklad, mint. Hade ingen negativ tanke på nåt men helt plötsligt känner jag blää, tanken blä, och spottar ut det jag tuggar och puttar bort resterande bit av chokladen. Känner mig äcklad av det jag åt även om jag inte ser det som jättedåligt. Tänkte "Nu bara slutar jag att äta, finns ingen anledning till att gå till toan o göra mig av med det" men håller jag det? Nej. Tar av mig tröjan så det inte kommer nåt på den, tar av glasögonen och sätter upp håret och ja, ni vet. Började t.o.m droppa blod från näsan men jag fortsatte. Jag fattar inte hur jag kan fortsätta. Känner till en del hälsorisker med vad jag gör och jag fortsätter? Jag är smartare än såhär.


En sak jag vill ta upp idag är just känslan av att allt är bra för att plötsligt helt vända. Man sitter och äter något men helt plötsligt så känns det bara fel och kan inte ens svälja det man har i munnen. Har haft den känslan många ggr men främst om jag äter ngt som är riktigt dåligt. Nu var det lite mörk choklad vilket jag inte har så stora problem med men ändå bara blää. Jag tror jag har större problem än vad jag vill inse och borde söka hjälp men problemet är att ingen kan få veta. Jag klarar inte av att folk ser att det är något fel på mig och vill hjälpa. Klarar inte av att folk säger vad jag ska göra, sparkar bakut när nån gör det och vägrar göra det de säger bara för att de säger det. Det gäller typ allt. Har alltid varit så som t.ex när jag tänkt städa rummet och precis när jag ska börja säger mamma åt mig att städa det. Jag vägrade städa då för då blir det som om jag gör det för att hon sa det och det går inte! Vet inte varför jag tänker så men det återkommer alltid.

Nu bor jag inte hemma dock så städar bara när JAG vill ;)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av myselfishcorner - 11 juni 2014 10:35

 Det första jag gjorde igår bortsett från vanliga morgonbestyr var att ge mig  ut och springa. Det i sig är inget nytt men innan har det varit i form av att springa, gå lite, springa, gå, springa, gå alltefter förmåga. Men igår provade jag nåt nytt, ...

Av myselfishcorner - 9 juni 2014 22:14

Tänkte berätta om en sak jag inte berättat för någon... Jag har någon slags ätstörning. Inget diagnosticerat eller specifik sådan men skulle man likna den med nån skulle det nog vara bulimi. Tankar på vad det är för mat jag äter har jag inte hela tid...

Av myselfishcorner - 9 juni 2014 18:22

Vet inte riktigt vad jag ska ta upp men ska kanske nämna lite om mig. Jag är en tjej på 24 år som bor i en liten stad i Småland. Bor själv med två katter i en etta. Har ett förhållande med en kille tror jag, vet inte exakt hur det ligger till för det...

Presentation

Vem är jag? I wish i knew.. Är bara ngn som behöver få utlopp för det jag känner och som händer mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards